Přednáška se zaměří nejen na proměnu českého žurnalistického pole, v němž lineární model fungování redakcí zpravodajských médií nahrazuje model dynamický. Aplikace prvků umělé inteligence již prostoupila tzv. newsgatheringem, produkcí zpravodajských multimodálních obsahů i jejich distribucí (tzn. mikrotargeting a rekomandace). Automatizovaná žurnalistika jako součást digitální informační společnosti se začala v českém prostředí uplatňovat po roce 2018 v České tiskové kanceláři. Dalšími průkopníky jsou Český rozhlas (společné granty s Univerzitou Karlovou, včetně ÚFAL MFF UK) a Seznam Zprávy. Automatizovaná žurnalistika se však stala nedílnou součástí relativně nového komunikačního modelu Human-Machine Communication, který se stal alternativou k antropocentrickému pojetí komunikace.
*** Přednáška bude pronesena osobně v místnosti S9 v 1. patře budovy MFF UK na Malostranském nám. 25. (Online přenos nebude zajištěn.) ***